Fordøjelsesproblemer kan påvirke immunforsvaret og resultere i inflammation i kroppen.
Størstedelen af alle danskere har på et tidspunkt haft problemer med mave/tarm regionen med symptomer som forstoppelse, diarre, oppustethed, smerter, meget luft i maven, svie i maven og kvalme.
For nogle bliver tilstanden en konstant og kommer af andet end blot “en weekend med forkert kost”.

Fordøjelsesproblemer

Rigtig mange lider af fordøjelsesproblemer og det dækker over et bredt område.

Kroppens fordøjelsessystem gør et kæmpe stykke arbejde med at fordøje den mad vi spiser og med at optage næringsstoffer, der skal fragtes ud til alle kroppens celler via blodbanen. Når fordøjelsen fungerer, beskytter den kroppen mod overfølsomhedsskabende stoffer, infektioner og allergier.

Op mod 80% af kroppens immunforsvar er relateret til tarmsystemet, så derfor er det så vigtigt at pleje og passe godt på sin tarm.

Hvis fordøjelsen viser symptomer på ikke at fungere, er det vigtigt at finde frem til årsagen og få fordøjelsesfunktionerne genoprettet.

Din første konsultation i klinikken vil varer ca. 90 minutter.

Konsultationen indeholder en samtale og en fysisk undersøgelse.

Under vores samtale spørger jeg ind til dine symptomer, tidligere sygdomme, indlæggelser, operationer, dit arbejdsliv, sociale liv, din psykiske tilstand og meget mere.

På den måde finder jeg årsagen til din fordøjelses problemer, så du får en effektiv behandling og ikke kun behandlet symptomet.

Behandling af fordøjelsesproblemer 750,-

Årsagen til fordøjelsesproblemer er forskellig fra person til person, så man kan ikke lave en standart behandling hvis vi vil behandle årsagen og ikke symptomet.

Efter en grundig samtale og fysisk undersøgelse kan en fordøjelses behandling indebære:

Ledmobilisering – ret af Atlas, akupunktur, naturmedicin, urteterapi, kostvejledning, infrarød varmeterapi, lysterapi, øreakupunktur, vitaminer, mineraler, kranio-sakral terapi, kropsterapi, postologi, irisanalyse, øvelser, mm.

Her kan vi kan regulere energien til mavetarmsystemet, som medfører bedre optagelse og udskillelse.

• Styrke slimhinderne
  • Regulere mavesyren
  • Regulere de enzymatiske processer i mave/tarm
  • Normalisere mave/ tarmfloraen
  • Afslappe  nervesystemet, så  krampetilstande ophører
  • Regulere stofskiftet

Husk at vi tager altid udgangspunkt i årsagen og ikke symptomet.

Som Alternativ Læge og smertebehandler har det i mange år været min mision at kurere og eliminere årsagen til fordøjelsproblemer. Så du ikke blot oplever en lindring af generne fra symptomet, men helt kommer fri af tilbagevendende smerter og ubehag.